
00-01-04 (23.33-02.20)

Nu har jag fixat s att de flesta variabler i uiObj ligger i 'barn klasserna'...
Har fixat menu s attd en over'ridar addchild till en egen specialare som
layoutar om...
Har fixat key repeat...
Har brjat p keystepper grejen...
Fixat s att man kan bestmma vilka events som callback skall anropas p...

00-01-06 (13.40-14.30)
Fixade font ritar grejset, + textField...

(16.09)
Ska fixa s menyerna funkar som det r tnkt (utan egen uiManager...)
Fixat uiManager::del(int id)...

Har fixat s att en Refresh rutin ritar om nr den stter p uptodate = false...
Nu anropar man inga *.draw direkt verhuvudtaget...

(0.03)
Ska fixa lite sm grejer..

(01.47)
Har fixat till menyer lite mer.. Fortfarande lite mecko.. De mste behandlas p
nt special stt.. Eller iaf mste special grejser lggas in som underlttar att
hooka ihop det p nt stt....

00-01-14 (01.24)
Har ntligen fixat klart make clip list loopen.. Det kompilerar etc, och kr,
jag har implmenterat gFBox att klara cliplist och det visade sig att det inte
funkar alright... Det blir inget uritat... Kolla in imorgon..

Har frvrigt kodat i VIM hela dagen idag.. Ganska cool.. Men ganska krnglig
ocks.. FTE r fortfarande bttre nnu.. Det r alla super coola kommandon ocj
just komando mode'n som jag gillar hos VIM...
Jag krde xemacs nr jag kodade fr ngra dagar sen.. Det r ganska cool med,
men det r mkt mer tryckningar fr att gra en sak en i vim eller fte... Sen r
den ganska bloated...

00-01-15 (23.55)

Ahh, kpt nytt tangentbord, Eagle Touch ergnomiskt.. Vldigt najs...

Har fixat clipping grejerna.. Det funkar frutom gBox som verkar
lite mysko och 'Text' som fattas.. Gr s den ritar i bitmap o blittar
drifrn? Nah, r nog bttre att rita direkt och clippa... Tv
blitchars, en blit och en blit med clip...?

Nsta steg hrefter r att fixa till text field lite grann s den
stmmer lite bttre.. samt implementera cursor, arrows, lite editing
grejer...

00-01-16 (11.28)

Ska fixa till de sista skurkarna innan jag rknar fr matteprovet...

Ahhhh. Har fixat det sista clipping felen.. Nu r det bara text kvar..
Det fixar jag nu snart.. Men jag mste gra matte skiten ocks :(

(19.51)
Ahh, ahhh IGEN! ;) Fixade det sista sista clipping felet, det
p text blit grejset.. S nu funkar allt frid o frjd... Hoppas jag..
Nu mste inside-check kolla inom cliplist istllet fr att kolla mot
app... Sen r det lite utritnings grejs som kan optimeras... Nr en obj
lggs till listan (menu on top, ex.) s ritas hela allt under om..
ONDIGT!!! Inget behver ju ritas om under..

(20.15)
Mmmm, hehe, nu har jag fixat s att insidecheck kollar mot
app<-Clip->cliplist istllet.. funkar najs.. Har fixat s att inget
ritas ut nr man ppnar ett nytt root-uiobj, s nu ppnas menyn markant
snabbare... Har ocks fixat lite sm krafs vi del(rootuiobj/id)..

Att fixa nu; jo nr en rootuiobjs stngs t.ex. (ex. en meny) s skall
inte allt underliggande uppdateras.. Bara det som tcktes av det
obj'et... Drfr skall nsta refresh ha en lista (eller blir det
alltid bara en varje gng?) med uiCord's som skall uppdateras.. (inte
'till scr'..) Nr objs'en skall ritas ut s clipper de sin app mot upd
rect(s[?]), sen clipper de mot cliplist och ritar ut... Frgan r om
det blir slare??? Nah, borde bli snabbare en alla X11 mellan blits och
ntv. blask etc.. fr grafik utspottning...


00-01-19 (18.50)
Tnkte ta och fixa meny grejer och gra om s modals ligger p vanliga
listan... F se vad vi hinner med..

Upptckte att uiMngr::del inte delete'ar object, utan bara tar bort dem
frn sin lista...


(21.53)
Nu har jag gjort om modal systemet till att anvnda sig av samma lista
:) Meny systemet r ocks omgjort... Och det verkar funka bra!!!
En liten skum sak nu; menu(containern) tar focus.. Vilket r ganska
ondigt, den r nd modal.. Fr om den tar focus s tar en children
focus direkt efter.. = ondig exercis + extra code vid focused checken
i ::loop.... S; frbjuda focus av containers? Naeh, vet inte...?


TODO: focusedkeywidget mste tappa focus lite lttare.. Typ nr ny
modal stts, nr man klickar nnstans, etc...

** bin size (unstripped): 252202, stripped: 43216. uiObject size: 148b
**
bin size efter att massor med id tjafs kod tagits bort: 251150
uiObject blev 140b!! 8b fr en 4b var!!(?)..

00-01-20 (19.39)
Genom att gra de temporra event x, y, b variablerna till static
('globala' i classen..) s blev uiObj 124b!!!
Men, men.... Det kraschar hrt!!! Ta reda p varfr...


00-01-24 (21:44)

Temp fix: ndra tillbaks... S det inte kraschar..

Nu ska jag fixa en image obj s man kan gra knappar med ikoner p...
(och lgga i menyer fsts...)


(23.33)

Har implementerat uiObjImage, den verkar funka (kan skicka med filnamn
till constructor och den laddar) men jag har inte sett den in action
en.. Det blir lite skumma krascher nu... FIXA!!! Anyway s skall det
funka ..

TODO: addchild mste 'grva' och stta superparent p alla subchilds
till child som lggs till.. ( if (this->superParent) )...
, om man skulle lgga till en widg till en redan tillagd widg allts...

Fixa ocks att uiImage stter keyhole colout till 255,0,255 p laddad
image...


00-01-25 (16.13)

(16.56)
Har fixat s children r pekare(spar ngra byte).. Har ocks fixat
kraschen nr man lade till images.. det var det att pekare kollades om
de var 0, fast de hade inte initialiserats till 0... Hnder bara att de
r non-nil nr images r med i bilden, skumt.. Men nu r de iaf korrekt
init'ade..

(17.38)
Lagt till align kod.. Men men.. inte fixat blit (w/ever) errorn fr
Image.. Andra objs gr nmligen att lgga till som 'drawpart'...
align vrdena spars som tv chars = spar ocks plats..

sizeof(uiObj) =  112!


00-01-26 (20.50)

Har fixat s det inte kraschar.. Glmde stta manager p objs som lades
till ett annat obj efter det att den lagts till ui-roten...

Men, men uiImage syns fortfarande inte.. WHATS WRONG!!!!

(21.07) nothing new... baaah.. KANSKE SKA MAN ANVNDA ETT FRDIGT
GUI!!! (?) (FLTK? GTK? FLTK funkar ju i win ox... (bra fr Per etc,
som inte har linux... YET!) Men  andra sidan kanske man kan lura ver
alla till linux nr progget r klart och skinande snajdigt....
Kolla in FLTK!! Take a break! Re-evaluate!!!!
Nu gr jag online och hmtar hem FLTK!!!!!!!


